Barcelona-London-Ísland

25032015

Diana a les 6.30AM. Hem quedat a l'aeroport amb la Vero i l'Albert (la parella que vam conèixer a Sa Pa, Vietnam) a les 8AM. L'avió de British Airways surt a les 10.30AM cap a Londres on farem transfer a Icelandair per arribar a la illa.
Ens trobem al Checkin' de British on embarquem maletes. El vol surt amb una mica de retard. Per això en arribar a Heathrow Airport hem de fer una marató a corre-cuita per les terminals fins trobar la que ens correspon. La gent ja està embarcant.

Asseguts ja amb Icelandair! Comença l' Iceventura! En unes 3 horetes ja hi serem.
Arribem a l'hora prevista.

L'illa vista des de dalt sembla més blanca del que esperàvem.

En aterrar anem directes al duty free. A Islàndia tot és molt car i aquí trobarem el beure més barat.
En acabat directes al 'claim baggage' a recollir les maletes i... sorpresa! no han arribat! Sembla que no tenien tanta pressa com nosaltres al transfer de London. Ens diuen que potser arriben al vol d'aquesta nit de les 23PM. En previsió que aquestes coses poden passar duem un kit complet de supervivència a les motxil·les de 'mà'.

Son els volts de les 17PM i hem d'anar a recollir la camper van que vam llogar via internet des de Gelida abans de les 18PM. Comprem bitllets d'autocar cap a la BSI Terminal de Reykjavik. L'aeroport es una mica més al sud a Keflavik. Uns 40-50 kms. Aquí la velocitat màxima en carretera bona (i si el temps ho permet) és de 90km/h.
Arribem a la BSI Terminal i coneixem l'Edu, un xicot afincat a Islàndia fa uns 2 anys, català, de Barcelona. Ens fa 5 cèntims de la situació i ens comenta que fa setmanes que no veu el blau del cel. Mentre la fem petar localitzem els propietaris de la camper van. Ens fan les explicacions pertinents del funcionament de la furgo i comença a nevar.
Ens posem en marxa cap al aeroport fent paradeta en un supermercat per comprar alguna cosa pels menjars. Encara més barat que el conegut 'Bonus' (el del porquet rosa). Malauradament no recordo el nom.
En arribar al aeroport fem parada en un àrea de descans per fer temps. La nevada i vent s'intensifiquen i en poc més tot queda blanquinós.
A les 23PM enfilem cap a la terminal i les maletes no han arribat! Una hora més tard una noia apareix amb elles. Es tard i hem perdut 1/2 dia de viatge així que tornem al àrea de descans, ens enfundem els trajos d'astronauta per dormir i demà comença la ruta!.

*Tots els drets d'imatge d'aquest blog son reservats.